PR článek
Můžete se prezentovat formou článku. PR články jsou účinnou formou propagace. Přinášejí užitek čtenářům, řeší jejich „problémy“, poskytují jim zajímavé informace, inspiraci, rozšiřují obzor a případně odkazují tam, kde získají k danému tématu pomoc.
V objednávce uveďte až 3 kategorie, kam chcete článek zařadit. Máte-li návrh na novou kategorii, popište nám ji dodatečně v e-mailu i případné vaše plány. Rádi vytvoříme kategorii novou, chystáte-li celý seriál článků na dané téma a můžeme domluvit též individuální podmínky.
Pravidla psaní článků
Článek musí být váš!
Článek musí být originál, žádná kopie publikovaná na různých místech v internetu - a to ani na vašem vlastním blogu.
Dodané fotografie musejí být vaše a nebo k nim musíte mít autorská práva, která nám ke zveřejnění poskytnete.
Správně strukturujte:
- Zaměřte se na vhodný titulek
- Perex (úvodník) má upoutat pozornost.
- Používejte nadpisy.
- Používejte odstavce.
Výborně komunikujte:
- Nepište příliš složité a dlouhé věty.
- Vyhýbejte se klišé.
- Gramaticky správně dle pravidel jazyka našeho milovaného.
- Vyhýbejte se trpnému rodu, slangu (záleží na cílové skupině) a „vycpávkám“ (jakoby, přeci, možná...)
Zaměřte se na cílovou skupinu:
- „Najděte“ je v jejich přirozeném prostředí
- Ukažte jim časté chyby v konstrastu s novými možnosti
- Inspirujte je
- Navrhněte jim řešení
- Vyzvěte je k akci
Jak psát články?
Pište poutavě. Držte se svého tématu. Neřešte v článku deset problémů - zaměřte se na jeden konkrétní. Neodbíhejte příliš od tématu. Pište lidsky. Zjednodušeně: jako byste chtěli něco vysvětlit kamarádovi nebo babičce.
Jak má být článek dlouhý?
Ideálně v rozsahu cca 1-2 normostran. Limity neurčujeme, ale 1500-1600 znaků, resp. 300 slov, je jakési minimální „optimum“ i pro méně zdatné autory, copywrittery.
Stává se, že čím více je v článku slov, tím méně se drží tématu. Jen opravdoví odborníci zvládnou článek na 1000 slov přesně v duchu a smyslu SEO, obsahu a čtivosti. A přitom ta čtivost a obsah je nejdůležitější.
Mějme na paměti, že lidé neradi čtou příliš dlouhé texty. Mají rádi obrázky, milují videa. Každý vložený obrázek mezi text článek opticky odlehčuje a prodlužuje.
Jak článek formátovat?
Píšete-li ve Wordu, Writeru, Pages nebo jiném editoru, používejte formáty struktury dat. Při vkládání článku potřebujeme mít jasně označeny tyto části:
- Hlavní nadpis (název článku)
- Úvodník
- Nadpisy
- Odstavce
- Tučné písmo pro zvýraznění
- Odkazy (nad kterými slovy s jakým „title“ a kam směřovat „url“)
V jakém formátu článek dodat?
Pages, Word (.doc, .docx, .txt). Ideálně obrázky a fotografie též dodat zvlášť. Články posílejte na info@vseprovasdum.cz, jsou-li přílohy větší než 10 MB celkem, uložte je jako .zip např. na uschovna.cz a pošlete odkaz ke stažení.
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE K ČLÁNKŮM